۱۳۹۰ بهمن ۲, یکشنبه

پیامبر اسلام در میخانه

کاریکاتوری که انجمن بی خدایان یکی از دانشگاه های برجسته لندن در مورد پیامبر اسلام روی صفحه فیسبوک خود قرار داد جنجال گسترده ای در این دانشگاه به پا کرد.
یک گروه از دانشجویان مسلمان خواستار حذف این کاریکاتور "توهین آمیز"، که تصویر آن در ادامه مطلب آمده است، از روی شبکه اجتماعی شده اند. همزمان رئیس انجمن بی خدایان، سکولارها و اومانیست های کالج دانشگاهی لندن (UCL) از سمت خود کناره گیری کرد اما انجمن همچنان از حذف این تصویر از روی صفحه فیسبوک خودداری کرده و آن را مصداق آزادی بیان می داند.


به گزارش نارنجی نیوز مایکل پینتر دبیر فدراسیون ملی انجمن های دانشجویی بی خدایان در توضیح استعفای آقای رابی می گوید:" او سمت مدیریت انجمن را پذیرفت تا به امور انجمن رسیدگی کند اما او حاضر نبود استرس رویارویی با چنین جنجال هایی را بپذیرد. بنابراین تصمیم گرفت این سمت را به شخص دیگری واگذار کند."
اتحادیه UCL در بیانیه ای اعلام کرد که از انجمن خواسته که این تصویر را حذف کند چرا که هدف این اتحادیه برقراری ارتباط بین گروه های مختلف دانشجویی و ایجاد یک فضای امن است که در آن همه دانشجویان بدون توجه به مذاهب و عقایدشان بتوانند از انجمن ها بهره ببرند.

این کاریکاتور جنجال برانگیز با عنوان "عیسی و مُ" از یک دوهفته نامه اینترنتی که از سال 2005 منتشر می گردد برداشته شده است و حضرت محمد و عیسی مسیح را در یک میخانه و در حال نوشیدن شراب نشان می دهد.     

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...