۱۳۹۰ دی ۲۴, شنبه

نود زیر ذره بین نارنجی - برنامه 22 دی 1390


در برنامه این هفته نود:
       عادل فردوسی پور بی پرده از جدایی دین از ورزش گفت
       عادل فردوسی پور از سیاست نخ نمای صدا و سیما پرده برداشت
       عادل فردوسی پور نشان داد که از حمایت یک ابر قدرت پشت پرده مجهول الهویه برخوردار است.
 
عادل فردوسی پور بی پرده از جدایی دین از ورزش گفت
احتمالا با اخم های درهم رفته عادل آشنایی دارید. این استیل مربوط به مواقعی است که او چیزهایی را که دوست ندارد می شنود. اتفاقی که در مصاحبه تلفنی با عابدینی مدیر عامل داماش اتفاق افتاد و او دلیل جدایی قاسم پور از این تیم را بد آمدن استخاره عنوان نمود. اینجا بود که همان اخم مذکور بر چهره عادل نشست و او در حالیکه سعی می کرد بشدت کنترل شده صحبت کند که مبادا دچار لغزش کلامی گردد (چرا که مسئله دین در رسانه ملی به هیچ وجه شوخی بردار نیست) مجبور گردید در قالب جملات "مسائل را با هم قاطی نکنیم" و "فوتبالی تصمیم بگیریم" منظور خود را برساند. گرچه این پایان کار او با استخاره نبود چرا که در مصاحبه با رجب زاده او نیز به انجام استخاره برای انتخاب تیمش اشاره کرد که با سر تکان دادن سریع عادل (استیلی که مربوط به زمان هایی می شود که می خواهد بحث را بسرعت عوض کند) مواجه شد.


عادل فردوسی پور از سیاست نخ نمای صدا و سیما پرده برداشت
صدا و سیما همواره سیاست نخ نمایی را در ایام نزدیک انتخابات در پیش می گیرد و آن اینکه می کوشد حجم انتقادات و نمایش زشتی ها و پلشتی ها را در برنامه های تلویزیونی بشدت کاهش داده و بجای آن مضامین شور انگیز و اتحاد آفرین جایگزین کند. اینکه آیا این سیاست واقعا کارایی دارد بر نویسنده پوشیده است اما بر نویسنده آشکار است که اگر چنین سیاستی برای مردم آشکار و نخ نما باشد حقیقتا هیچ تاثیری نخواهد داشت. عادل نیز که هنوز بابت برنامه هفته قبلش با حجت الاسلام علیپور و اینکه به او اجازه نداده بودند با دعوت از مهمان مخالف برنامه را چالشی کند گله مند است با بیان "نزدیک انتخابات یکدفعه همه چیز خوب میشه" آن عده را که هنوز از این سیاست صدا و سیما بی اطلاعند، مطلع نمود. حتی او به مدیر عامل ذوب آهن پیشنهاد کرد که برای رفع مشکلات این تیم هر چه سریعتر در یکی دو ماه باقیمانده به انتخابات رایزنی با مجلش محترم شورای اسلامی (این عبارات را شمرده و محترم را با پوزخند ادا کرد) داشته باشد.


عادل فردوسی پور نشان داد که از حمایت یک ابر قدرت پشت پرده مجهول الهویه برخوردار است
اگر دو مورد بالا را برای پذیرش اینکه عادل از جانب یک قدرت قدر پشتیبانی می شود کافی نمی دانید شما را دعوت به مرور خاطراتتان می کنیم. خاطره آن دو برنامه پیاپی و جنجالی که بدون خداحافظی تمام شد، به بهانه کمبود وقت و به هم ریختن کنداکتور پخش شبکه سه. پس از آن بود که به نظر می رسید قضیه به نحوی مدیریت شده است طوریکه حتی در آغاز نود مثل آغاز سریال های تلویزیونی مدت زمان برنامه بصورت دقیق و بر حسب دقیقه زیرنویس می شد و دو طرف دعوا (عادل و پخش) سعی می کردند بهانه دست طرف مقابل ندهند. حال از دالان خاطرات به برنامه پنجشنبه بازگردیم. ساعت از 2:30 بامداد گذشته و عادل بدون دغدغه نگاهی به ساعتش می اندازد و "اوه اوه ساعت 2 و ... دقیقه است". به نظر می رسد به لطف آقای ... مشکل کمبود وقت برای همیشه به نفع عادل به پایان رسیده باشد.

این مطلب بصورت اختصاصی برای وبلاگ نارنجی نیوز تهیه شده است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...