۱۳۹۰ دی ۲۷, سه‌شنبه

ایران را از دریچه آتلانتیک ببینید

سایت آمریکایی theatlantic.com اخیرا مطلبی راجع به ایران روی خروجی خود قرار داده و با توضیح ذیل از بازدیدکنندگانش درخواست کرده ایران را از دریچه نگاه آنها ببینند:
"ایران در ماه های اخیر در صدر اخبار جهان قرار داشته است، بیشتر بخاطر مانورهای نظامی، اعدام ها، تحریم های اقتصادی، برنامه هسته ای مشکوکش و جنجال های سیاسی مختلف. ایران کشوری است با بیش از 75 میلیون نفر جمعیت و پیشینه ای به بلندای هزاران سال. در حالیکه 90 درصد ایرانیان شیعه هستند اما نزدیک به 300000 مسیحی در این کشور زندگی می کنند و بزرگترین جامعه یهودیان در خارج از اسرائیل در ایران ساکنند. در حالیکه اخبار مربوط به ایران به مسائل نظامی و سیاسی معطوف شده بد ندیدیم که نگاهی به داخل این کشور بیندازیم، البته از طریق لنز دوربین خبرگزاری ها چرا که همچنان محدودیت فعالیت برای رسانه های خارجی در ایران برقرار است."


قرص ماه پشت برج میلاد

آندیا ایرانی عاشق سگ که برای سگ های پناهگاه وفا در هشتگرد غذا می برد

مردی در لباس سانتا کلاس در مقابل مغازه ای در مرکز تهران

سولماز حمزه زاده زن ایرانی در پیست کارتینگ

مراسم زنجیر زنی در جنوب تهران

مسابقه اسکیت در مجموعه ورزشی آزادی

مسیحیان اصفهان در کلیسای وانک

زن کرد ایرانی در حال صحبت با موبایل در بازار

اما نظرات بازدیدکنندگان خارجی این سایت نیز قابل توجه است:
لوید می گوید: عالی میشد اگر رهبران مذهبی ایران به مساجدشان بازمی گشتند و اجازه انتخابات واقعی را در ایران می دادند.

ان ام می گوید: بخاطر این عکس های زیبا ممنون. مثل استنشاق هوای تازه ای بود میان همه غبارهایی که راجع به ایران هر روزه از CNN و FOX بیرون می آید.

لاین می گوید: چیزی که من می بینم مردمی است که سعی می کنند به بهترین شکل زندگی خود را بگذرانند. افسوس آور خواهد بود اگر آمریکا بخواهد دوباره جنگ افروزی کند. آنها بجای آنکه جنگل را به آتش بکشند باید تنها درخت مورد نظر را از ریشه بکنند.

اردنجم می گوید:  ایران فرهنگ عالی و کهنی دارد اما باعث شرمندگی است که شما یک رویه انحطاطی مذهبی را پیش گرفته اید که قابل نقد نیست و در آنجا مسلمانان همه حقوق را دارند، مسیحیان و یهودیان بعضی از حقوق را و بقیه هیچ یک از حقوق را... به امید ایران سکولار: بیشتر ایران، کمتر اسلام!

هر چند بحث میان بازدیدکنندگان ایرانی و غیر ایرانی در این صفحه داغ است نارنجی نیوز به همین تعداد از نظرات اکتفا می کند. برای دیدن نظرات و همچنین سایر تصاویر به این صفحه مراجعه کنید. لازم به ذکر است که این صفحه در حال حاضر فیلتر نیست و برای استفاده بهینه از زمان می توانید بدون نیاز به ادوات(!) عبور از فیلتر این صفحه را بارگذاری کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...