۱۳۹۱ فروردین ۲۶, شنبه

این بار شکایت توانست جلوی تبلیغی که در آن زنان، نیمه برهنه یا از پشت برهنه هستند را بگیرد

اگر دفعه قبل از خبرمان ناراحت شدید این بار خبر خوشی برایتان داریم. به فروشگاه لباس American Apparel نسبت به استفاده استثماری از تصاویر زنان هشدار داده شد.
زنانی که برای تبلیغات شلوار، جوراب و ژاکت با آنها همکاری کرده اند یا سینه شان برهنه است یا باسنشان.
لطفا تنها در صورتی که بیش از 16 سال دارید روی ادامه مطلب کلیک کنید.
اگر این متن را می بینید به این معنی است که شما تایید کرده اید که بالای 16 سال دارید. اگر اینطور نیست یا علاقه ای به دیدن چنین تصاویری ندارید لطفا اکنون این صفحه را ببندید.

این اتفاق در پی شکایت شخصی که این تصاویر را شهوانی و استثماری برداشت کرده بود اتفاق افتاد.

American Apparel  با رد این اتهام این تصاویر را مشابه تصاویری ارزیابی می کند که مردم هر روزه در شبکه های اجتماعی با یکدیگر رد و بدل می کنند و تاکید می کند که حتی بیشتر آنها مدل حرفه ای نیستند.

آنها همچنین می افزایند که این دختران مشخصا به سن بیست سالگی رسیده اند و تاکید می کنند که همگی آنها در نمایش بدن خود "خوشحال، راحت و با اعتماد به نفس" بوده اند و تصاویر آنها بصورت استثماری گرفته نشده است.

American Apparel همچنین در دفاع از تبلیغات خود به مرجع استانداردهای تبلیغاتی گفت که باید در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت تبلیغات بر اساس استاندارهای جامعه کنونی و تفکرات اکثریت مردم نجیب و معقول تصمیم گیری کرد، نه اقلیت مردم مذهبی.

اما مرجع استانداردهای تبلیغاتی با وارد دانستن شکایت نسبت به همه عکس ها بجز یکی، ضمن معقول دانستن استفاده از زنان کم لباس برای تبلیغات، مشکل این عکس ها تاکید بر سینه و باسن های برهنه بجای خود محصول عنوان کرد.

به گزارش نارنجی نیوز این مرجع در توجیه تصمیم خود می گوید:"ما متوجه شدیم که در لابلای این تصاویر که نماهای برهنه و تحریک برانگیز از زنان را نمایش می دهد یک حالت اطفاء شهوت با نگاه یافت می شود و همینطور کیفیت آماتوری تصاویر باعث می شود که احساس استثماری بودن این تصاویر تشدید شود."

آنها همچنین اعلام کردند که نسبت به استفاده مجدد از چنین تصاویری به American Apparel هشدار داده اند.  

اما این نهاد سه مورد شکایت نسبت به پوستر دیوید بکام برای تبلیغ شورت را وارد ندانست و حالت بدن و صورت بکام را در سخت گیرانه ترین حالت، کمی سکسی ارزیابی کرد. در اطلاعیه آنها آمده است:"گرچه تعدادی از بینندگان ممکن است این تصویر را ناخوشایند ارزیابی کنند ولی ما چیزی در این تصویر که منجر به رنجش جدی و عمومی شود ندیدیم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...