۱۳۹۰ دی ۵, دوشنبه

چرا با وجود استفاده از کاندوم همچنان امکان ابتلا به ایدز وجود دارد؟ + آموزش تصویری استفاده صحیح از کاندوم

کاندوم امروزه بعنوان مهمترین و شاید تنها ابزار پیشگیری از بیماری های مقاربتی بخصوص ایدز شناخته شده است. اما حقیقت آنست که میزان موفقیت کاندوم در پیشگیری از ایدز در بهترین شرایط 96 و در بدترین شرایط 60 درصد است. حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان شرایط بهتر را حاصل نمود و اصولا دلیل این 4 درصد احتمال شکست در بهترین شرایط چیست.

لطفا تنها در صورتی که بیش از 16 سال دارید روی ادامه مطلب کلیک کنید.
اگر این متن را می بینید به این معنی است که شما تایید کرده اید که بالای 16 سال دارید. اگر اینطور نیست یا علاقه ای به دیدن چنین تصاویری ندارید لطفا اکنون این صفحه را ببندید.

به گزارش نارنجی نیوز شکست کاندوم در پیشگیری از ایدز دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد که مهمترین آن استفاده نادرست از این محصول است.
معمولا جنس اکثر کاندوم‌ها لاتکس است که جنس ارجح و مرغوب می‌باشد. یکی از نکات مهم در نگهداری کاندوم این است که سعی کنید کاندوم را همیشه در یک جای مشخص و معین و درضمن قابل دسترس نگهداری کنید. همچنین کاندوم را باید در محلی دور از حرارت، فشار، نور آفتاب و رطوبت دائمی نگهداری کرد چرا که در غیر اینصورت نمی‌توان به آن اطمینان کرد، مثلا کیف پول جیبی شما که هر روز متحمل فشار است جای مناسبی برای نگهداری کاندوم نیست. هر کاندوم برای یکبار مصرف است و قبل از مصرف لازم است به تاریخ انقضای آن توجه نمود و اگر از تاریخ آن گذشته است، از مصرف آن جدا خودداری کرد. برای نرم کردن و لغزنده کردن کاندوم می‌توان از ژلهای مخصوص این کار و لیزکننده‌ها (لوبریکیشن‌ها) که مواد اصلی آن‌ها آب می‌باشد استفاده نمود و از چرب کردن کاندوم جدا خودداری کرد چرا که هر نوع چربی (وازلین، روغن و…) باعث خرابی کاندوم می‌شود. این نوع ژل‌ها را می‌توان از داروخانه‌ها تهیه کرد. تماس کاندوم با اشیاء برنده مثل ناخن بلند و انگشتر هنگام استفاده یا باز کردن ممکن است باعث پارگی کاندوم شود. حتما می‌بایست از کاندوم های شناخته شده و تست شده مصرف کرد چرا که سوراخهای کاندوم ممکن است به اندازه‌ای ریز باشد که فقط دستگاههای الکترونیکی بتواند آن را تشخیص دهد ولی اسپرم و ویروس می‌توانند از آن عبور کنند و چشم معمولی قادر به دیدن آن نباشد، لذا حتما و همیشه از کاندوم‌هایی که صد در صد تست الکترونیکی شده مصرف کنید و در خرید آن به مارک کاندوم توجه کنید که حتما از مارک های معتبر باشد چرا که اخیراً برخی از کشور‌ها اقدام به تولید کاندوم هایی با مارک و حتی شکل بسیار مشابه به مارک های معروف کرده‌اند که کیفیت اصلی آن را ندارد و تست نشده هستند.

استفاده صحیح از کاندوم:
کاندوم را باید قبل از نزدیکی و در حالت نعوظ روی آلت کشید بطوریکه آن را کاملا بپوشاند. هنگام استفاده می‌بایست فضای خالی کوچکی که در انتهای کاندوم وجود دارد و مایع منی در آن جمع می‌شود را خالی کرد. یعنی برآمدگی ابتدای کاندوم که یک فضای خالی و محل جمع شدن مایع منی هست را توسط دو انگشت شصت و میانه گرفت، بطوریکه از هوا خالی شود. بعد با دست دیگر آنرا نصب نمود زیرا در غیر اینصورت هوای جمع شده در فضای خالی مذکور، در حین دخول باعث پاره شدن کاندوم می‌شود. نباید برای مصرف، کاندوم را هنگامیکه از بسته باز می‌کنیم از حالت حلقوی درآوریم سپس آن را نصب کنیم زیرا در اینصورت دیگر کاربرد ندارد و پس از نصب گشاد می‌شود و لق می‌زند. مصرف کاندوم مانند وقتی است که جوراب را حلقه می‌کنید و بعد نوک پا را در آن می‌گذارید و با لغزاندن و باز و کردن حلقه جوراب، آن را روی پای خود می‌کشید. مصرف کاندوم هم تقریبا چنین حالتی دارد.

گاهی درحین نصب کاندوم، متوجه می‌شوید کاندوم نصب نمی‌شود و هر چه آن را به پایین می‌غلطانید فایده‌ای ندارد. در این مورد شما کاندوم را بر عکس گذاشته‌اید، پس لازم است قبل از نصب (بدون باز کردن) یک فوت داخل کاندوم بکنید (مثل بادکنکی که فوت می‌کنید) باز می‌شود و می‌توانید جهت صحیح آن را تشخیص دهید. بعد از انزال لازم است که کاندوم را درآورید و سر آن را تا بزنید و سپس در یک دستمال کاغذی و بعد در سطل آشغال بندازید. از انداختن کاندوم درتوالت و دستشویی خودداری کنید زیرا کاندوم غیر قابل حل شدن در هر ماده‌ای است و بهترین راه انداختن آن در کیسه زباله است.

اما اگر از کاندوم مناسب و به نحو مناسبی استفاده کنید هنوز یک احتمال کوچک برای مبتلا شدن شما به بیماری ایدز (در صورت آلوده بودن شریکتان) وجود دارد و آن احتمال عبور ویروس HIV از غشای کاندوم است. کاندوم های لاتکسی منافذ ریزی دارند که اندازه آنها تقریبا برابر اندازه ویروس HIV است. تحقیقی که بوسیله ویروس های مصنوعی و هم اندازه با HIV در یک آزمایشگاه صورت گرفت نشان داد که 98.8 درصد نفوذها، تنها از دو مورد از 470 مورد کاندومی که مورد آزمایش قرار گرفته بود صورت پذیرفت. این بدان معنی است که باید بیشتر در انتخاب کاندوم دقت کنید، هرچند همه کاندوم های ساخت یک شرکت هم کیفیت مشابه ندارند و در اینجا عامل شانس نیز وارد می شود.

با این حال یک چیز واضح است: کاندوم احتمال بارداری را از بین می برد و خطر ابتلا به ایدز را کاهش می دهد.
بخشی از مطالب این نوشته از وبلاگ پیشی پرشین برداشته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...